Pismo do Premiera w sprawie pracy zdalnej w JST

Data: 04-11-2020

Na podstawie §24a. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2020r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii Jednostki Samorządu Terytorialnego podjęły realizację zadań bieżących w formule zdalnej. Niektóre urzędy i starostwa już od pewnego czasu wypełniają swoje obowiązki w formule hybrydowej, dla innych będzie to nowe doświadczenie, związane z nowymi wyzwaniami, którymi będą musiały sprostać. Wraz z różnym stadium przygotowania do takiej formuły pracy, JST mierzą się również z ograniczeniami dostępności pracowników, spowodowanymi wzrostem zachorowań na COVID – 19 oraz pozostaniem na kwarantannie, co powoduje utrudnienie realizacji codziennych zadań. 

   

Biorąc pod uwagę powyższe kwestie, wielkopolskie samorządy postulują wzięcie pod uwagę zmniejszenie niektórych zobowiązań bieżących, poprzez wydłużenie terminów ich realizacji. Szczegóły w poniższym piśmie.

 

Zobacz pełną treść pisma