Opinia na temat zmian w Programie 500+

Data: 05-07-2021

W nawiązaniu do stanowiska Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Wielkopolski wyrażonego w piśmie SGiPW/96/2021 z dnia 10 maja 2021 roku, dotyczącego projektu rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” z dnia 23 kwietnia br., wielkopolskie samorządy wyrażają podobną opinię w sprawie planowanych zmian w realizacji Programu 500+.

 

Program 500+ od samego początku funkcjonowania realizowany jest przy współudziale jednostek samorządu terytorialnego. To do instytucji najbliższych każdemu mieszkańcowi społeczności lokalnych należała ostateczna wypłata świadczenia, a także przyjmowanie wniosków o płatność. Samorządy lokalne poniosły spore koszty organizacyjne i wdrożeniowe związane z realizacją programu tak, aby środki mogły efektywnie trafiać do uprawnionych odbiorców.

 

Rządowe plany związane z realizacją programu zakładają przekazanie ostatecznej realizacji programu, czyli wypłaty środków, zakładom ubezpieczeń społecznych, a także składanie wniosków o płatność tylko droga elektroniczną.

 

Reprezentując stronę samorządową uważamy, że zaproponowane przez Rząd RP rozwiązanie, będzie niekorzystne dla JST oraz bezpośrednich odbiorców. Pismo w tej sprawie skierowaliśmy do Minister Rodziny i Polityki Społecznej Marleny Maląg.

 

Zobacz treść pisma

 

Foto: www.unsplash.com